Le Creuset giveaway scam features deepfaked Taylor Swift

Le Creuset átverés, amely mélyhamisított (deepfake) Taylor Swift-kel csábít.

Az arcok cserélgetésére alkalmas deepfake technológia új korszakot nyitott a csalások terén. Az elmúlt évben hamis videók jelentek meg olyan hírességekről mint Tom Hanks és Mr. Beast, amelyek olyan termékeket reklámoznak, amelyeket valójában nem is támogatnak. Az ilyen csalások legutóbbi példája egy hamis Le Creuset edénykészlet nyereményjáték, amelyben deepfake technológiával manipulált Taylor Swiftről és Selena Gomezről készült videókat használtak fel, jelenti a New York Times és mások.

Ezeken az MI által generált videókon, amelyek a Meta (amely a Facebookot és az Instagramot birtokolja) és TikTok platformon jelentek meg, Swiftnak tulajdonították azt a kijelentést, hogy „izgatottan” ajánlja fel a Le Creuset készleteket ingyen. Szintén léteznek hamis reklámok Selena Gomezről, a MalwareTips kiberbiztonsági oldal szerint, ahol a deepfake technológiával manipulált Gomez ingyen kínál főzőedényeket egy raktári hiba miatt.

Ezek a reklámok weboldalak linkjeit tartalmazták, amelyek úgy tűnnek, mintha a Food Network és más hiteles híroldalak lennének, állítva, hogy az „ingyen” Le Creuset termékekért csak egyszeri „kis szállítási költség, $9.96” fizetése szükséges. Azok a felhasználók, akik megpróbálták igénybe venni az ingyen készletet, és megadták személyes adataikat, nem kaptak Le Creuset edényeket, hanem egy havi $89.95 előfizetésre iratkoztak fel ezen „szállítási” díj $9.96-os költsége mellett, állítja a MalwareTips.

Egy Meta szóvivő a Times-nak elmondta, hogy ezek a csalárd hirdetések megsértik az irányelveiket, de gyakran kerülik el a felülvizsgálati rendszereiket, mert a tartalomkészítők elrejtik tartalmukat. A Meta jogi lépéseket tett néhány ilyen csaló hirdetés elkövetőjével szemben. Egy TikTok szóvivő a Times-nak azt mondta, hogy a tartalomkészítőknek kötelezően közzé kell tenniük, ha a médiát mesterségesen hozták létre vagy manipulálták, valamint hogy a hirdetőknek beleegyezést kell szerezniük „minden olyan mesterséges médiát tartalmazó tartalomhoz, amiben híres személyiség szerepel.”

A MI becsap minket – és ahogy a technológia fejlődik, ez a jövőben is így lesz. Íme egy jó tanács: Ha egy híresség reklámja nem található meg e híres személy vagy a cég közösségi média oldalain, valószínűleg hamis.