'In the Know' review: Stop-motion satire from Mike Judge and Zach Woods

„In the Know” kritika: Mike Judge és Zach Woods mozgóképes szatírája

Ha figyelmesen hallgatnád az In the Know című kamu rádióműsort, amely a Peacock új szitkomjának is a középpontjában áll, nehezen tudnád megkülönböztetni az NPR alapműsoraitól, úgy mint a Fresh Air és az All Things Considered. Legalábbis eleinte.

Kezdetben a klasszikus rádiós hanggal rendelkező műsorvezető, Lauren Caspian (Zach Woods hangján) csábítana el, jazzes zenei betétekkel és nagynevű vendégekkel, mint például Mike Tyson, Roxane Gay és Ken Burns. De aztán észrevennéd, hogy valami… nem stimmel. Miért hozza folyton szóba Lauren a zavarba ejtően személyes életét? Miért tűnik úgy, mintha minden vendég utálná őt? És miért van az, hogy Lauren egy báb, míg az interjúalanyok valódi emberek? Ezekkel a kérdésekkel és még sok mással az In the Know a közrádióra állít fel egy vidámparki tükröt olyan módon, amely egyszerre szeretetteljes és szatirikus.

Miről szól az In the Know?

Egy stop-motion bábbal készült férfi egy felvevőfülkében interjúvol meg Jonathan Van Ness-t egy képernyőn keresztül.

Kép: Peacock

A Mike Judge (Beavis and Butt-Head, King of the Hill), Brandon Gardner és Woods által alkotott In the Know betekintést enged a címével megegyező műsor kulisszái mögé. Itt egy stop-motion bábokból álló stáb dolgozik szorgalmasan faragott hátsóján, hogy In the Know-t a NPR 30 ezer hallgatójához eljuttassa.

A csapatot alapvetően három részre oszthatjuk. Ott van Lauren és a tényellenőrző Fabian (Caitlin Reilly hangján), akik törekvő aktivisták, bár aktivizmusuk gyakran inkább mutatós, mintsem őszinte. Folyamatosan csörtét kavarnak egymással, valamint a vezető producer Barbbal (J. Smith-Cameron hangján) és az audio mérnök Carllal (Carl Tart hangján), a műsor két fáradhatatlanan ésszerű hangjával. Aztán ott van a furcsa kulturális kritikus Sandy (Judge hangján) és az egyetemista gyakornok Chase (Charlie Bushnell hangján), akik között valószínűtlen kapcsolat alakul ki. Együtt minden irodai élet és a közrádió által kivetett krízist átvészelnek, adománygyűjtőktől kezdve új biztonsági megbízott kiválasztásáig.

Az In the Know egyre jobb ahogy furcsább lesz.

Négy stop-motion báb egy irodában.

Kép: Peacock

Az In the Know jelentős része a közrádió-kedvelő liberálisok gúnyolódásáról szól, de a szatíra néha csapongó tud lenni. A legjobbak az In the Know interjúi során bukkannak fel, melyek az epizódok során tűnnek fel. Ezekben a szakaszokban Lauren valóságos emberi hírességekkel beszélget videóhívás keretében, többek között Norah Jones-szal, Jonathan Van Ness-szel és Kaia Gerber-rel. Az improvizált beszélgetések hozzák a show legnagyobb kacagásait (nézd meg, hogy Gerber milyen nehezen tartja meg a komolyságát, miközben Lauren a férfi tekintetről beszél) és a legérdekesebb megjegyzéseket, különös tekintettel arra, hogy Lauren képmutatása és az önző vágya, hogy tökéletes emberként és szövetségesként láttassák, gyakran ütközik azokkal a hangokkal, amelyeket emelni szeretne.

Az alacsonyabb színvonalú szatíra gyakran Fabianra hárul, akinek a gender, konformitás és „neuro-érzékenység” témájú tirádái inkább egy konzervatív karikatúrájának tűnnek egy rendkívül online baloldali személyről. Legalábbis ő az első évad első hat epizódjának során valamivel bonyolultabbá válik. Néhány karakter, mint például Chase, sajnos többnyire egyhangú marad.

Az In the Know igazán magára talál, amikor elszakad az egyértelmű szatírától és furcsább területekre téved. Egyik epizódban felröppen a pletyka, hogy Lauren hangja fizikailag beteggé teszi az embereket. Egy másikban egy székboltba tett kirándulás válik önmegismerési lehetőséggé. Bár nem feltétlenül támaszkodnak olyan élesen aktuális, vitaindító kifejezésekre, mint amilyeneket Fabian és Lauren szoktak használni, ezek a szakaszok mégis sokat mondanak dolgokról, mint például a munkahelyi és magánéleti egyensúlyunk, az online visszhangkamrák és összeesküvés-elméletek stb.

Az In the Know animált csemege.

Két stop-motion báb egy férfi és egy nő függeszt fel egy banner, amelyen az áll "joghurt hét."

Kép: Peacock

Minél furcsább az In the Know, annál több lehetősége nyílik a ShadowMachine animációs stúdiónak (Gulliermo del Toro’s Pinocchio) lenyűgöző munkájának megmutatására. Az In the Know irodáinak és alkalmazottainak minden aspektusa gyönyörűen kidolgozott és élhető, a felvevőfülkétől a mindenki által viselt kényelmes pulcsikig. A bábok mimikája bírja a versenyt az emberi vendégekkel, fizikai megjelenésük biztosítja, hogy egy vicc célba érjen vagy fokozza a kellemetlenül kínos interjú pillanatait.

Az In the Know maga a kézművesség miatt is megéri a megtekintést, de összességében a műsor egy szórakoztató, szokatlan stílusú kísérletnek számít. Az élő letöltés és a stop-motion ötvözésének és az interjúk improvizált formátumának köszönhetően rengeteg furcsa meglepetést találhatsz. És bár a hat epizód nem ad sok időt arra, hogy ezeket a karaktereket megismerjük, mindenképpen van potenciál a bizarro szitkom nagyságára a jövőben.

Az In the Know január 25-én érkezik a Peacockra.