Galaxy S24 problems pile up: 4 issues plaguing Samsung's newest smartphone

Galaxy S24 problémák halmozódnak: 4 gyakori probléma, amelyek a Samsung legújabb okostelefonját sújtják

Íme, újra itt vagyunk.

A Galaxy S24 úttörő felhasználói hibákról és egyéb problémákról számolnak be, amelyekkel készülékeik bevezetése óta, mindössze néhány hete szembesülnek. Hasonlóan a különböző problémákhoz, amelyekkel az iPhone 15 és az Pixel 8 korai használói találkoztak amikor azok a telefonok tavaly debütáltak, a Samsung legújabb okostelefon-sorozatával kapcsolatos jelentett problémák kezdenek felhalmozódni.

A kijelzőktől kezdve a furcsa kamera hibákig, a Galaxy S24 tulajdonosok a saját bőrükön tanulják meg, hogy milyen ára van annak, ha az ember az elsők között vásárol egy új kütyüt. Természetesen valószínűleg lesz néhány javítás a Samsungtól a közeljövőben, ahogy az Apple és a Google is kiadott frissítéseket a saját eszközeikhez.

De egyelőre íme egy összefoglaló a Mashable által tapasztalt Samsung S24 problémákról.

Probléma a színes kijelző móddal

Az egyik nagy érv a Samsung Galaxy S24 mellett a kijelző. Sajnos ez az eszközzel kapcsolatban a legnagyobb probléma is néhány felhasználó szerint.

A közösségi médiában a Galaxy S24 korai felhasználói színproblémákat észlelnek a Galaxy S24 kijelzőjén megjelenő színekkel kapcsolatban. A Forbes arról számolt be, hogy a Reddit néhány felhasználója visszatért az előző modellre, a Galaxy S23-ra, mivel a színek túlságosan „fakók” vagy kifakultak a okostelefon kijelzőjén.

Egy ismert Android hírforrás, @UniverseIce úgy véli, hogy a probléma a színes kijelző móddal (vivid display mode) van, ami erőteljesebbé kellene tegye a színeket a Galaxy S24 kijelzőjén. Sokan rámutattak, hogy a színproblémák akkor nincsenek, amikor a Természetes módot használják.

Ez azt jelenti, hogy a kijelző hiba nem hardveres, hanem szoftveres probléma. Amikor az iPhone 15 korai szakaszában túlmelegedési problémákkal küzdött, az Apple néhány hét múlva kiadott egy szoftverfrissítést, és a túlmelegedési probléma megoldódott. Hasonlóan a Samsung is képes lesz kezelni a nem kielégítő Színes (Vivid) színprofilt egy szoftverfrissítéssel.

Van azonban egy probléma. A Samsung azt állítja, hogy a Színes módban lévő színprofil nem hiba; az szándékos.

Az Android Police által közölt információ szerint a Samsung Spanyolország nyilatkozatot adott a spanyol nyelvű tech kiadványnak, a Teknofilónak, amely szerint a probléma, amelyről sok Galaxy S24 felhasználó panaszkodik, egyszerűen csak az új kinézet, ahogyan a Színes mód jelenik meg.

„A Galaxy S24 sorozat termékeinek szín- és fényességbeállításait úgy állítottuk be, hogy pontosabbá és kényelmesebbé tegyük azok használatát,” olvasható a lefordított nyilatkozatban. „Elvégzésre kerültek néhány változtatások a kijelzőtechnológián, hogy természetesebb nézési élményt biztosítsunk, így a felhasználók észrevehetnek színbeli különbségeket az régebbi készülékekkel összehasonlítva. Ez a kijelző viselkedése szándékos színbeállítás, és nem termékhiba, így biztonságosan használható.”

Azonban a nyilatkozat megjegyzi továbbá, hogy figyelembe veszik a visszajelzéseket, szóval talán a Galaxy S24 Színes módjával kapcsolatos hangos elutasítás meggyőzi majd a Samsungot, hogy változtasson az irányon.

Zöld vonalas kijelzőhiba

A Samsung lehet, hogy új dolgokat próbálgat a Színes mód színeivel, de ez biztosan nem szándékos.

Egyes Galaxy S24 felhasználók egy másik, sokkal rosszabb kijelzőhibát tapasztalnak: egy zöld vonal jelenik meg függőlegesen, egyenesen a képernyő tetejétől az aljáig. Néhányan egy fehér vonalat is találnak, ami áthalad a kijelzőn.

Ráadásul nem tisztázott, hogy miért történik ez — és a Samsung állítólag nem vállalja a felelősséget a problémáért.

Egy bejegyzésben a Samsung közösségi fórumon és a Phone Arena jelentése szerint azok a felhasználók, akik ezt a zöld és/vagy fehér vonalas problémát tapasztalják, elutasításra kerülnek a Samsung részéről, állítva, hogy a probléma megoldásának felelőssége a mobilszolgáltatóknál, mint például a T-Mobile és a Verizon van. Ráadásul ezek a Galaxy S24 tulajdonosok ugyanúgy elhárításban részesülnek a telefonos szolgáltatóktól is, így nincs más választásuk, mint hogy visszaküldjék a telefonjukat és újat vásároljanak, elveszítve minden kedvezményt, amelyeket az eredeti Galaxy S24 vásárlásakor kaptak.

Körülnézve az interneten úgy tűnik, hogy ez a zöld vonalas kijelzőhiba egyes régebbi modelleken évek használat után fordul elő. Azonban a Galaxy S24 felhasználók néhány nap használat után tapasztalják ezt a problémát. Hacsak ezek a felhasználók nem ejtik le és nem okoznak sérülést ezáltal a készüléküknek, úgy tűnik, hogy ezek a zöld vonalak egy gyártási hibának számítanak, amelyért a Samsung felelős lenne.

Hibás kamerák

Az egyik fő vonzerő a Samsung Galaxy S24 Ultra esetében, a vállalat új sorozatának legdrágább modellje, a kamerák.

A Galaxy S24 Ultra négy darab hátsó kamerával rendelkezik, beleértve egy 12MP-es ultra széles látószögű kamerát, egy 200MP-es széles látószögű kamerát, egy 50MP-es teleobjektív kamerát 5x optikai zoommal, és egy 10MP-es teleobjektív kamerát 3x optikai zoommal.

Néhány szerencsétlen Galaxy S24 Ultra korai felhasználó hibás telefonokat kapott, amelyek ugrálnak, amikor a kamera zoomolás közben vált. Vannak továbbá olyan problémák is, hogy bizonyos lencsék szemcsés és fakó fényképeket készítenek.

Ahogy a Phone Arena észrevette, egy Samsung Galaxy S24 Ultra felhasználó, @smasithick a X közösségi médiában közzétett egy videót az „képváltásról”, amikor különböző kamerák között vált azonnal egy zoom után. A felhasználó azt mondja, hogy nem tapasztalta ezt a problémát a boltban való kipróbáláskor, de mástól is hallott róla, beleértve felhasználókat Spanyolországból és Thaiföldről, akik hasonló problémákat tapasztaltak a kamerával.

A @smasithick szerint, amikor ellátogatott a Samsung szolgáltatóközpontjába, „a menedzser már tudatában volt a problémának, amely sok első szériás, Indiában gyártott készüléket érint.” Samsung ajánlott @smasithick-nek egy cserélhető egységet, de a legújabb frissítésében @smasithick azt mondja, hogy a vállalat most tervez egy szoftverfrissítést, hogy megoldja a problémát.

Android Auto probléma

A hosszú ideje Samsung okostelefonokat használó felhasználók valószínűleg nagyon jól ismerik ezt a problémát. Az Android Auto, azaz az Android-eszköz funkció, amely összeköti okostelefonját az autó műszerfalával, főleg a Samsung eszközöknél jelentkezik kiemelten. És a Samsung Galaxy S24 nem kivétel.

Van egy oldal, amely foglalkozik az Android Auto problémájával a hivatalos Samsung UK weboldalon, amit először a 9to5Google vett észre.

„Néhány felhasználó arról számolt be, hogy nem tudják használni az Android Autot a Galaxy S24-es telefonjukkal, hogy csatlakoztassák Volkswagen, Skoda, vagy SEAT autóikhoz,” mondja a Samsung.

Míg a Samsung javasol néhány lehetséges megoldást, mint például az Android Auto beállításainak ellenőrzése, a vállalat szerint a probléma nem a Galaxy S24 vagy az Android, hanem az említett autógyártóknál, mint a Volkswagen van.

Például a Volkswagennél ismert a hotspot hiba, ami frissítést igényelhet az autónál egy kereskedőtől, mondja a Samsung.