Amazon launches AI shopping assistant called...Rufus?

Az Amazon mesterséges intelligencia alapú bevásárlóasszisztensét indítja el Rufus néven?

Az Amazon egy új, mesterséges intelligenciával támogatott bevásárlási szakaszba lép a Rufus nevű új vásárlói asszisztens chatbotjának elindításával.

A mai naptól egy kisebb felhasználói csoport számára érhető el béta verzióban az Egyesült Államokban, Rufus a következő hetekben egyre szélesebb körben válik elérhetővé az országban. „Kiválasztott ügyfelek” férhetnek hozzá az eszközhöz az Amazon Shopping alkalmazás frissítésével, a cég szerint.

Az e-kereskedelmi MI bot az Amazon katalógusán, vásárlói véleményeken, a termékoldalakon lévő közösségi kérdéseken és válaszokon, valamint, ahogy a cég meglehetősen tágan fogalmaz, „az internet számos pontján található információkon” lesz betanítva.

Az Amazon szerint a Rufus termékajánlásokat és összehasonlításokat fog nyújtani, mivel úgy van kialakítva, hogy konkrét keresési kérdésekre válaszoljon (az áru típusa szerinti keresésekkel szemben), mint például: „milyen különbségek vannak a terepfutó és az aszfaltfutó cipők között?” és „miket érdemes megfontolni futócipő vásárlásakor?” – kifejezetten olyan kifejezések, amelyeket a felhasználók általában egy keresőmotorba, mint például a Google-be, írnak be, nem pedig az Amazon webhelyére.

Az emberek az AI eszközt úgy használhatják, hogy kérdéseiket beírják a platform mobilalkalmazásának keresősávjába. Ezt követően Rufus megkezdi a beszélgetést egy chat párbeszédablakban, ahol az ügyfelek kérdezhetnek továbbiakat. A bot egyéb szolgáltatásai között szerepel a bevásárlás alkalmakhoz vagy célhoz kötődően (partiktól a sportig), valamint ajánlások készítése konkrét személyekhez és termékekhez („legjobb dinoszaurusz játékok egy ötéves számára”).

Több kérdés is felmerül itt – például, hogy miért kapta a „Rufus” nevet? Ez majdnem olyan, mint egy „Grok” pillanat. A Bloomberg újságírója, Matt Day X-en megjegyezte, hogy ez visszautalhat egy korai Amazon-alkalmazottra, akinek ugyanezen a nevű kutyája gyakran járt a cég irodáiba annak kezdeti napjaiban.

Még relevánsabb kérdés a cég szélesebb szándékai felől: az Amazon uralja az online termékkeresést, tehát vajon ez az MI eszköz egy módszer arra, hogy kikerüljék a Google saját keresésen alapuló bevásárlási ajánlatait és az Amazon magas platformon eltöltött reklámköltségeit, ahogy a NYT sugallja? Az idő majd eldönti.

A Rufus csak az Amazon legújabb, MI-központú vásárlási eszköze. A tech óriás nemrég elárasztotta az AI által generált termék-összefoglalókkal a piacot, mely funkciót még tavaly augusztusban jelentettek be. Ahogy a Mashable Cecily Mauran megjegyezte, az értékelések elméletben hasznosak, de egy gyors keresés a platformon néhány problémát feltár: „Az ember – nagyon óvatosan – azt érvelhetné, hogy a kérdésre a válasz ‘bízni, de ellenőrizni, azaz ismerni a technológia hibáit és gyengeségeit’.”

Más vállalatok is felugrottak a MI-alapú vásárlási asszisztens bandwagonjára. A Google Search AI képgenerátora lehetővé teszi termékek megálmodását és a valós változatok bevásárlását, és a vállalat virtuális próba (VTO) eszköze a bevásárlást törekszik sokszínűbbé és méret-szempontjából befogadóbbá tenni. Más bevásárlási óriások mint a Walmart is bevezettek hasonló MI-alapú funkciókat, amelyek ajánlásokat tesznek és chatelnek az ügyfelekkel.

Ha inkább emberi alapú vásárlási ajánlásokat szeretnél? A Mashable-nek van egy teljes csapata valódi emberekből, akik ebben segítenek neked.

Témák
Amazon
Mesterséges Intelligencia